Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

«Ո՞վ է մեզ ճանաչում, իրենք իսպանացի են, մենք` հայ, փաստորեն, մենք պարտվում ենք այստեղ»

«Ո՞վ է մեզ ճանաչում, իրենք  իսպանացի են, մենք` հայ,  փաստորեն, մենք  պարտվում ենք այստեղ»
03.10.2014 | 13:24

Ժամանակակից արվեստի թանգարանում տարեվերջին սպասվում է «Հինգ» խորագիրը կրող նկարչակական ցուցահանդեսի բացումը: Կներկայացվեն Վահագն Իգիթյանի, Արմեն Ամիրաղյանի, Մարիամ Գալստյանի, Արթուր Հովհաննիսյանի, Արտեմ Մելիք-Ազարյանցի աշխատանքները: Մեզ հետ զրույցում գեղանկարիչ ՎԱՀԱԳՆ ԻԳԻԹՅԱՆԸ նշեց, որ ցուցահանդեսի խորագիրը պայմանավորված է նկարիչների թվով: Հարցին` ինչո՞ւ են համախմբվել հենց նշված նկարիչները, պատասխանեց արվեստաբան Արմեն Գասպարյանի խոսքով` որովհետև իրենք են այսօրվա գործուն նկարիչները:
Վահագնի նկարներում գերիշխում է կապույտը: Կտավներից մեկում կապույտի յոթ երանգ կա: Ասաց, որ հետաքրքիր է խաղը այդ գույնի հետ: Նույն հաջողությամբ կարող էր «փորձել» կանաչը կամ դեղինը:
Արվեստագետների բնորոշմամբ` Վահագն Իգիթյանի աշխատանքները սյուրռեալիզմի ժանրում եմ: Նրա ձեռագիրն անհնար է շփոթել:

-Տարիները փոխո՞ւմ են արվեստագետի ձեռագիրը: Ձեր հետագա կտավներում գուցե բոլորովին ուրի՞շ աշխարհ տեսնենք:

-Միանշանակ: Ինչ-որ պատկերացնում եմ մտովի, դեռ չեմ կարողանում ձեռքով արտահայտել: Գլխումս ուրիշ բան է, ձեռքումս` ուրիշ:
-Տպավորություն ունեմ, որ Ձեր նկարները մեկը մյուսին շարունակում են, լրացնում, ինչ-որ անտեսանելի օրգանական կապ կա նրանց միջև:
-Հնարավոր է: Մի ընտանիքի անդամներ են:
-Ձեր կտավների ֆիգուրները տխո՞ւր են, մտահո՞գ:
-Չեմ կարծում, թե տխուր են: Գուցե հայացքների մեջ ինչ-որ տխրություն կա: Դա բնորոշ է բոլոր հայերին:
-Բայց ազգությունը կարծես նկատելի չէ:
-Ինձ երբեմն ասում են, որ ազգային չէ մտածողությունս, հայկական նկարչություն է պետք: Վարդգես Սուրենյանցը հայկակա՞ն է: Մանուկ Մահտեսյանը, Հովսեփ Փուշմանը հայկակա՞ն են: Ասում են` Սարյանն է հայկական: Ինչո՞ւ: Որովհետև Սարյանն ասել է, որ սա է հայկականը: Իրավունք չունե՞նք դրանից հետո որևէ այլ բան անելու: Վատ փորձ կարո՞ղ եմ անել: Իմ համոզմամբ` Վարդգես Սուրենյանցը նույնքան հայկական նկարիչ է, որքան Մարտիրոս Սարյանը:
-Գեղարվեստական երկը, ասում են, պետք է գերազանցի իրական պատմությունը, նույնը կարո՞ղ ենք ասել նկարների մասին: Նկարչի աշխատանքները կարո՞ղ են գերազանցել բնությունը:
-Պետք է ասեմ` ոչ: Փորձում ես մոտենալ, գերազանցել կատարելությունը հնարավոր չէ:
-Արվեստի գործը, մանավանդ երբ դուրս է գալիս արվեստանոցից, ինքնուրույն կյանքով է ապրում: Ի՞նչ զգացողություն եք ունենում, երբ նրանք դադարում են Ձերը լինելուց:
-Ամեն մեկն իր կյանքն ունի, և ես ուրախանում եմ ամեն մեկի կյանքով: Ես հասկանում եմ այն նկարիչներին, որ ասում են` նկարներն իմ երեխաներն են, հասկանում եմ, երբ դժվարությամբ են բաժանվում նկարներից, բայց այդ կերպ չես կարող ներկայանալ: Պիտի թույլ տաս, որ նկարն իր կյանքով ապրի, իր պատը գտնի:
-Ի՞նչ խնդիր ունի այսօրվա նկարիչը:
-Շատ տաղանդավոր նկարիչներ թողեցին նկարչությունը ընտանեկան պայմանների, ֆինանսական խնդիրների պատճառով: Նույն խնդիրները ես ունեի, բայց շարունակեցի իմ ընտրած ուղին:
-Նկարչությամբ կարելի՞ է ապրել:
-Իհարկե, ես շատ ընկերներ ունեմ, որ դա ապացուցում են:
-Իսկ ի՞նչ է պետք հանրահռչակվելու, աշխատանքներդ աշխարհին ցույց տալու համար:
-Շատ աշխատել: Իհարկե, շատ սուր է դրված նաև պրոդյուսերի հարցը: Երբ կար Հենրիկ Իգիթյանը, մենք գիտեինք, որ կա հայկական արվեստը ներկայացնող: Այսօր այդ ֆունկցիան լիարժեք, չեմ կարծում, թե որևէ պատկերասրահ կարող է իրականացնել: Նայում եմ Իսպանիայի արդի նկարիչների գործերը ու համոզվում, որ մենք անհամեմատ լավ ենք նկարում: Բայց ո՞վ է մեզ ճանաչում, իրենք իսպանացի են, մենք` հայ, փաստորեն, մենք պարտվում ենք այստեղ: Մեծ գումարներ պետք չեն գովազդի համար, տարբերակներ է պետք փնտրել: Նկարչությունը կարևոր է, բայց, օրինակ, ավելի կարևոր է ֆիզիկան, ինչը պիտի ապահովի երկրի սահմանների պաշտպանությունը: Հիմա, ֆիզիկոսն էլ է վատ վիճակում, ես բողոքեմ, որ իմ նկարները չե՞ն գնում:
-Ի՞նչ եք անում, որ Ձեր նկարները հանրահռչակվեն:
-Իմ գործերը «Արամե» պատկերասրահում են ներկայացված: «Արամեն» Հայաստանի լավագույն պատկերասրահն է համարվում, նաև փորձում է դրսում ինչ-որ բան անել: Նույնիսկ պետական ֆինանսավորում էլ պետք չէ, անհատները պետք է հասկանան, որ իրենց ծախսած գումարն օգուտ կբերի, ուղղակի պետք է բացատրել, որ դա երկարաժամկետ ներդրում է:
-Նկարը նյութակա՞ն, թե՞ հոգևոր արժեք է:
-Մեծ մասի համար նյութական արժեք է, և ես համաձայն եմ, որ նրանք որպես նյութականի վերաբերվեն, որ շատ մարդիկ հնարավորություն ունենան հոգևոր արժեքները ներկայացնելու:
-Նկարիչների միության դերը ո՞րն է այս դեպքում:
-Եթե Կարեն Աղամյանի դեմ ինչ-որ մեկը բողոքի, կասեմ` սխալ է անում, որովհետև նա հնարավոր ամեն ինչ անում է: Չմոռանանք, որ նկարիչների միությունը ստեղծագործական միություն չէ, այլ հասարակական կազմակերպություն: Միությունները պարտվեցին, երբ դարձան ՀԿ-ներ: Պետական աջակցություն չունեն, ու չեմ կարծում, թե կարող են, ասենք, «Արտմայամիում» հայ արվեստ ներկայացնել:
-Տեխնո դարի նկարիչները ստեղծագործում են նաև ինչ-ինչ ծրագրերի օգնությամբ: Տեխնիկայի օգուտն ու վնասը` ըստ Ձեզ:
-Ես փորձեր արել եմ, երկու ամիս նկարել եմ պլանշետի վրա: Հետաքրքիր էր: Բայց նույն նկարից կարող ես 400, 1000 օրինակ տպել:
-Կներկայացնեի՞ք այդ գործերը ցուցահանդեսի:
-ՆՓԱԿ-ում կներկայացնեի: Այնտեղ հիմնականում այդօրինակ գործեր են:
-Ի դեպ, ի՞նչ կարծիք ունեք ՆՓԱԿ-ի ցուցադրությունների մասին:
-ՈՒզում եմ հասկանալ, ո՞ւր է գնում, ինչ-որ ավարտ ունի՞ այդ ամենը: Պարզապես հետաքրքիր է:
-Լավ գործեր չկա՞ն այնտեղ:
-Միանշանակ կան: Վերջին այցելության ժամանակ տեսա` քարի փոշիով մեծ մոզաիկ էին հավաքել, հրաշք աշխատանք էր:
-Որքան գիտեմ, արտերկրում ցուցահանդես եք նախատեսում:
-Այո, Մոսկվայում:
-Դրսում հիմնականում ցուցահանդեսնե՞ր են լինում, թե՞ ցուցահանդես-վաճառք:
-Մեկ է, վաճառվում են նկարները: Մոտենում են, հարցնում` ի՞նչ արժի այս կամ այն նկարը: Պատկերացնո՞ւմ եք, որ նկարիչների միության ցուցահանդեսի ժամանակ նման հարց տային:
-Իսկ ո՞վ է գինը որոշում:
-Նկարչական շուկան:
-Ինչո՞ւ նկարիչների միության ցուցահանդեսները մեծ մասսայականություն չեն վայելում: Չէ՞ որ արվեստասերների, արվեստագետների պակաս չունենք:
-Մասսայականություն ապահովելու համար նախ պետք է լայն մասսայականություն ունեցող նկարիչներ ներկայացնել: Մեր լավագույն նկարիչներից շատերն էլ ցուցահանդեսների չեն մասնակցում: Ինչո՞ւ: Օրինակ, Մարտին Պետրոսյանը ցուցահանդեսներից մեկին ներկայացել էր մեկ նկարով, աղջիկ էր` ծաղիկը ձեռքին: Եվ այդ նկարն ավելի շատ բան ասաց ցուցահանդեսի մասին, քան ներկայացված 700 աշխատանքները: Մարտին Պետրոսյանի պես նկարչի աշխատանքը կախել էին այնպիսի անկյունում, որտեղից ոչ մի բան չի երևում: Նման վերաբերմունքից հետո նա հաջորդ անգամ աշխատանք կներկայացնի՞:
-Իսկ Դուք չե՞ք ներկայանում միությունում:
-Ներկայանում եմ, բայց միշտ էլ ավելի նախընտրել եմ ժամանակակից արվեստի թանգարանը:
-Ի՞նչ կասեք մեր քաղաքի մասին: Երևանը` նկարչի աչքերով:
-Աբովյան փողոցով անցնում էի ու հասկացա, որ կինո «Մոսկվան» շատ սիրուն է: Լավ կլիներ կիսատ թողած շինություններն ավարտեին, կառուցված նոր շենքերը չքանդեին: Ամստերդամը գուցե ավելի սիրուն է, բայց Երևանն իմն է:
-Աֆրիկյանների տունն էլ էր սիրուն:
-Այո, սիրուն էր: Ափսոս էր: Վատ բաներ նույնպես լինում են մեր քաղաքում:

Հարցազրույցը`
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2300

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ